БТПП с участие в уебинар за дистанционно продаване в извънредни времена
По инициатива на Съвета по инвестиции към БТПП и със съдействието на SBR Consulting се осъществи уебинар на тема „Продаване дистанционно и в извънредни времена“. Много български компании изпитват затруднения да продават от дистанция и в условията на пандемия. Семинарът с лектори от английската консултантска компания насочи повече от 65 участника към сближаване с клиентите и защита на приходите в тези трудни времена.
Васил Тодоров, главен секретар на Българската търговско-промишлена палата заяви в началото на събитието, че мисията на палатата да е в помощ на бизнеса е по-актуална от всякога. Улесняването на комуникацията, надграждането на уменията и познанията на българските компании да продават дистанционно и да намират нови пазари е в основата на преодоляването на трудностите и адаптирането на фирмите към новите обстоятелства. Той заяви, че БТПП ще продължи да подкрепя подобни инициативи в полза на българските предприемачи.
Владимир Томов, председател на Съвета по инвестиции към БТПП обърна внимание на непрекъснатата работа на палатата, както в София, така и в страната, като се осигурява електронно и дистанционно обслужване на фирмите, които имат нужда от документи от Търговския регистър на БТПП, сертификати за произход, АТА карнети, сертификати за форсмажор и други необходими за ежедневната бизнес дейност документи. Той сподели, че фирмите могат да получат съдействие и за други услуги като: превод, заверка и легализация на документи, оценка на иновационен капацитет, намиране на бизнес партньори в страната и чужбина, както и нови клиенти чрез електронния каталог БГ Баркод.
Томов представи и дейността на Съвета по инвестиции към БТПП, който съдейства за разясняване на финансови и инвестиционни продукти, разглежда инвестиционни проекти, проекти за финансиране от членовете на Съвета, оказва съдействие за сключване на сделки между членовете.
Бе подчертано, че БТПП е предложила пакет от мерки, които да облекчат бизнеса, във връзка с негативното влияние на КОВИД-19. Към настоящия момент някои от тях са взети под внимание от правителството. За БТПП приоритетна мярка продължава да бъде гарантираното придвижване на стоки и суровини по трансевропейските коридори, за да не се възпрепятства износа и вноса на всякакъв вид стоки между държавите.
Водещи консултанти от SBR Consulting споделиха опит и ценни съвети с участниците в уебинара, за да имат те по-силни позиции през следващите седмици и да поддържат устойчиви своите компании след пандемията. Бяха разгледани успешни навици за продажби в настоящия момент като: определяне на желаните цели, промяна спрямо обстоятелствата, разпределяне на деня на периоди с ясни цели. Специалистите в продажбите посочиха, че измерването на активността, дори и по-слаба в периода на криза, не трябва да се прекъсва. Резултатите не се измерват само в приходи, а в направените усилия, които в определен момент ще бъдат възнаградени. Измервайки активността търговците ще покажат отговорност към себе си и компанията.
Пренареждането на приоритетите в трудни времена също е много важен момент за постигане на успехи. Преглед на контактите, стари клиенти, или проекти, които не са реализирани до момента поради липса на време и преки ангажименти, могат да запълнят отворилите се ниши от време.
Експертите посъветваха участниците в уебинара да планират в средносрочен и дългосрочен аспект. Бяха дадени много полезни примери за подготовката, етапите на продажба, необходимите въпроси и създаването по-скоро на атмосфера на покупка, отколкото на продажба, използване на социалните мрежи за бизнес и много други.
Участниците в дистанционното събитие зададоха множество въпроси и получиха адекватни отговори с много примери за успешни похвати за продажби.