Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Българската търговско-промишлена палата участва във виртуално събитие, посветено на насърчаването на бизнес връзките с Индия. Организираният от Федерацията на индийските експортни организации FIEO уебинар бе подкрепен от Н.Пр. Пуджа Капур, ивзънреден и пълномощен посланик на Индия за България и Северна Македония.
Шарад Кумар Сараф, председател на FIEO сподели, че организацията, която представлява, бързо се е ориентирала към повече електронни услуги и виртуални срещи в обстоятелствата на пандемия. Той съобщи, че индийските фирми имат обща информация за България и възможностите за бизнес в страната и ЕС, като цяло, тъй като Европейският съюз е най-голям икономически партньор на Индия. Председателят на FIEO подчерта необходимостта от по-задълбочено сътрудничество, както чрез активен почетен консул на България в Мумбай, където е седалището на организацията, така и посредством повече събития за взаимодействие на фирми от Индия, България и Северна Македония.
Посланик Капур направи обстоен преглед на икономическите отношения на Индия с двете балкански страни. За България тя посочи няколко сектора с голям потенциал в двустранното икономическо сътрудничество: фармацевтична индустрия, тъй като Индия в момента е „аптеката“ на света; метална индустрия; информационни и комуникационни технологии, хранително-вкусова промишленост, парфюмерийна индустрия, винопроизводство.
Цветан Симеонов, председател на БТПП се обърна към участниците в събитието – повече от 120 представители на индийски компании и сподели, че всички в момента са изправени пред трудности, но БТПП вижда силен партньор и приятел в лицето на Посланика на Индия в България и неговия екип. Той потвърди, че Българската търговско-промишлена палата може и ще окаже съдействие на всяка чужда компания, която търси партньор в България и желае да навлезе на местния и европейския пазар.
Изказване по темата направи и Даниела Арсовска, председател на Македонските търговски палати. Тя изрази мнение, че макар и малки по големина, пазарите на страните от Балканския регион са важни за опознаване и адаптиране на индийските компании в европейската икономическа обстановка.
Детайлни презентации на възможностите за правене на бизнес и инвестиции в България и Северна Македония направиха експерти от двете бизнес организации.
Участниците в събитието получиха отговори на редица въпроси, свързани с това, как да намерят партньор, как да създадат фирма в България, специфични характеристики на някои от секторите с потенциал в двустранното бизнес сътрудничество.
Очаквайте конкретни бизнес предложения от индийски партньори в раздел Бизнес оферти на страницата на БТПП.