Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Над 700 млн. лв са отделени за железопътен транспорт в последната версия на Плана за възстановяване и устойчивост. Основните акценти на различните проектни фишове са цифровизация на жп мрежата, както и закупуване на нов подвижен състав. Не е ясно обаче защо ERTMS системата не е включена в плана. Това заяви д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA), в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.“В плана са включени 12 гари, ние искаме да са 30. Конкретно става дума за направление Мездра - Варна. Не може 2 гари да бъдат модернизирани, а другите 4 не. Всичките са с изтекъл ресурс.”
Асоциацията по железопътна сигнализация също предлага и да се осигури възможността подвижния състав да се движи със скорост до 200 км/ч, а не само до 160 км/ч. Д-р Иванов обясни, че това главно ще засяга пътническите превози. Друго предложение е и добавянето на акустични системи, за да може в случай, че има свлачище, влакът да може да спре своевременно.
“Ние сме възмутени от премахването от Плана за възстановяване и устойчивост на интермодалния терминал в Горна Оряховица. Той съществуваше в миналите версии, но в сегашната го няма. Нямаме обяснение защо е изваден, но колкото повече сухопътни интермодални терминали има, толкова по-добре за интермодалния транспорт.”
Людмил Иванов сподели в ефира на “Бизнес старт”, че в момента са закупени 15 нови магистрални електрически локомотиви от марката “Сименс Смартрон”. Те могат да развият 130 км/ч, а когато бъдат оборудвани с ERTMS системата, ще могат да достигнат максимално до 160 км/ч.