Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Австрийските фирми в България са критични, обективни, но и оптимисти за инвестиционния климат в страната ни, посочи председателят на БТПП Цветан Симеонов в коментар на проведеното годишно проучване от Австрийското търговско представителство (Advantage Austria) сред австрийските фирми в България за инвестиционния климат у нас.
Представянето на резултатите от проучването се състоя на 17 януари в хотел Hyatt Regency Sofia.
Приблизително 350 австрийски инвеститори са допринесли за инвестиция в България от над 5 млрд. евро. Те създават добавена стойност за местната икономика, плащат данъци и дават работа на 300 000 души. Двустранните икономически отношения са по-добри – австрийският износ на стоки в България от януари до октомври е +37 процента, а българският износ в Австрия за същия период е +34 процента. Това каза Филип Купфер, търговски съветник в Посолството на Австрия, по време на представянето на резултатите от анкетата, проведена онлайн в края на 2022 г.
Българската търговско-промишлена палата следи внимателно настроенията на бизнеса, защото имаме за основна задача да защитаваме неговите интереси. Затова е важно да получаваме информация от бизнеса, за да вземаме правилните решения, особено в този период след пандемията, в условията на войната в Украйна, нарушените логистични връзки, растящата инфлация, повишаващите се цени на кредита, заяви Симеонов, приветствайки инициативата на Австрийското търговско представителство.
Според резултатите от проучването, представени от Филип Купфер, очакванията на анкетираните австрийски компании за предстоящите 12 месеца са: 12 процента да има подобрение, 41 процента да няма промяна, 47 процента да има влошаване.
Над 60% от австрийските компании у нас оценяват като добри качеството на местните доставчици, достъпът до кредити и капитали, разходите за труд, както и митата и данъците.
Отчетен бе един сериозен проблем, с който се сблъскват инвеститорите у нас – квалифицираната работна ръка. Общото настроение е, че трябва да сме доста по-практично ориентирани в образованието и възпитанието на децата си. В противен случай на бизнеса се налага да инвестира още време и капитал, за да има наистина ценни кадри.