Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Българската търговско-промишлена палата организира изключително успешен бизнес форум в рамките на програмата „Индонезия подправя света - Indonesia Spice Up the World“. Съвместно с Посолството на Република Индонезия в София и Министерството на туризма и творческата икономика на Индонезия в БТПП се проведоха бизнес срещи между български и индонезийски компании.
Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието и подчерта, че то е повод за съживяване на активните двустранни търговски и бизнес отношения от периода преди пандемията. „Специфично за продуктите, които представят индонезийските производители днес, е, че са екзотични и добре приети на европейския пазар поради липса на подобна местна продукция“, каза Симеонов. Подправките, чаят и кафето се свързват и с по-ниски транспортни разходи, което е в полза на крайния потребител.
„С оглед на положителните демографски промени в Индонезия, в посока ръст на населението, се надяваме България освен хъб за реализиране на индонезийски продукти на европейския пазар, да се превърне и в привлекателна туристическа дестинация.“, отбеляза председателят на БТПП и предложи пълно съдействие от страна на организацията за осъществяване на тези планове.
Н. Пр. Иуан Богананта, извънреден и пълномощен посланик на Индонезия в България, приветства участниците във форума и сподели, че търговската мисия на индонезийски кулинарни продукти в София тази седмица е следствие на посещението на индонезийския министър на туризма и творческата икономика в България през юни 2023 г. Той изрази мнение, че Индонезия разширява своя износ към България и през 2022 г. отчита 164% ръст. Нараства и вносът на български стоки в Индонезия, но с по-ниски темпове. Програмата "Индонезия подправя света" е съвместна програма с участието на много заинтересовани страни за популяризиране на индонезийското кулинарно изкуство.
Много български компании от различни сектори се запознаха с предлаганите индонезийски продукти /кокосови продукти, кокосова палмова захар, кафе, разнообразие от чай, чай от моринга и продукти с моринга/. Бяха проведени поредица от бизнес срещи и разговори с индонезийските компании.
Събитието приключи с демонстрация на традиционен индонезийски танц от остров Ява.
Програмата на индонезийската търговска мисия в България, подготвена от БТПП, продължава със срещи във вериги хранителни магазини в София и посещение на изложението Интерфуд & Дринк в Интер Експо Център.