Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Като резултат от сътрудничеството на осем GS1 Национални организации от Европа бе представена успешна история за внедряването на GS1 Digital Link по веригата на доставки. В демонстрацията се илюстрираше, как GS1 Digital Link улеснява проследимостта и комуникацията между различни заинтересовани страни чрез интерактивно уеб приложение.
QR код с GS1 Digital Link вече успешно се използва в испанската верига Mercadona за месни продукти, с което значително се подобряват процесите, в т.ч. проследимост на ниво партида, идентификация и разграничаване на продажбите за всеки отделен доставчик, предотвратяване продажбата на стоки с изтекъл срок на годност, подобрено управление на наличностите, повишен контрол и не на последно място по-добра връзка с крайния потребител чрез предоставянето на допълнителна информация за маркирания продукт.
Беше направена демонстрация и на електронни етикети за вина от Bottlebooks. Платформата е съобразена с европейските регулации, в сила от декември 2023 г., като вече повече от година успешно обслужва сектора. GS1 България има подписано споразумение с Bottlebooks още от октомври 2023г., в резултат на което българските фирми могат да ползват преференции.
В пленарна сесия на GS1 Global Office бяха представени последни данни за платформите GS1 Registry Platform и Verified by GS1, които позволяват GS1 да изпълнява значителна роля в свързването на идентификацията с данните за продуктите и проверка принадлежността на номерата. По последни данни в регистъра се съдържат 11.7 милиона лиценза, 546 милиона GTIN номера и над 400 хиляди линкове в регистъра за линкове, насочени към B2B потребители като маркетплейс платформи.
Относно "Жизнения цикъл на локациите", беше подчертано значението на идентификацията на юридически лица и локации с помощта на глобални номера на локации (GLN). Особен акцент бе поставен върху значението на уникалната идентификация на фермерите и как тя може да отговори на регулаторните изисквания.
Друг важен акцент на форума бе бъдещето на електронното фактуриране чрез технологията за Електронен обмен на данни (EDI), като се подчерта, че автоматизацията на процесите намалява рисковете от грешки и ускорява платежните цикли, улеснявайки спазването на новите стандарти.
Тези теми очертават бъдещите насоки на глобалната търговия, ориентирана към дигитализация, прозрачност и автоматизация на процесите.